Velkommen til Korskolen i Simon Peters Kirke.

Her i kirken har vi kor for alle børn i skolealderen!

Det er gratis at være med og det er helt fantastisk at opleve det skønne fællesskab der kan opstå, når vi synger sammen.

Har du lyst til at synge med eller kender du nogle som har? Så tag endelig kontakt til vores korleder eller kig forbi en torsdag.

Tilmelding kan du finde ved det enkelte kor.

Spirekoret

Spirekoret er for alle børn fra 0. ‐ 2. klasse.

For denne aldersgruppe er der både fart over feltet og stunder med dyb koncentration, fantasi og magi. Vi synger en masse gode sange, vi lytter, finder på fagter, danser og leger.

Vi forbinder musik, krop og stemme og fortæller historier med de sange vi synger. Vi klapper rytmer, lærer solfategn, danser kanons og meget mere. Vi arbejder seriøst og målrettet frem imod koncerter og familiegudstjenester med de øvrige kor og har det sjovt og hyggeligt undervejs.

Sæson 2024/25 starter d. 22. august 2024.

Spirekoret øver torsdage kl. 16.40‐ 17.30.

Der serveres saftevand og frugt inden korprøven.

Tilmelding til sæson 2024/25 i Spirekoret her!

Der er et begrænset antal pladser i dette kor af hensyn til alle sangeres trivsel.

Juniorkoret

Juniorkoret er for alle børn fra 3. - 5. klasse.

Koret består af en del sangere som har gået i Spirekoret inden og en del som er helt nye - alle er velkomne!

Det kræver ingen særlige forudsætninger at være med, men lyst til at synge og blive bedre til det er en fordel. Vi bruger kroppen og leger med stemmes muligheder og udtryk i de forskellige slags sange. Vi træner flerstemmighed og arbejder seriøst med mange slags musik - og på flere sprog. Vi bruger noder og lærer mere om at orientere os i dem.

Fællesskabet er super vigtigt og vi har tiltag som pizza- og filmaften og andre sociale aktiviteter, så der bygges et godt og rart fællesskab for alle. Det seneste år har vi været med til flere festlige familiegudstjenester, gået Lucia, slået katten af tønden og optrådt på Plænen i Tivoli.

Sæson 2024/25 starter d. 22. august 2024.

Juniorkoret øver torsdage kl. 15.30 - 16.30.

Der serveres saftevand og frugt inden korprøven.

Tilmelding til sæson 2024/25 i Juniorkoret her!

Ungdomskoret

Ungdomskoret er for unge sangere fra  6. klasse. Mange har været med i Spire- eller Juniorkoret forinden, men vi tager også hjertens gerne imod nye sangere. Kontakt meget gerne vores korleder for mere info om optagelse, eller meld dig til i formularen herunder.

Koret er ambitiøst på den måde, at vi gør os umage med at synge meningsfuld musik og give alle sangene et levende udtryk.

Alle kan stadig være med - man skal bare være nysgerrig på sin stemme, have lyst til at engagere sig og gøre sit bedste. Vi lærer mere om noder, bliver bevidste om sangteknik, synger flerstemmigt og  på flere sprog som engelsk, tysk og latin.

Der er hyggelige sociale tiltag hen over året med film og pizzaaften, is på stranden og lignende. Korrejser eller udveksling bliver forhåbentlig en mulighed indenfor de næste års tid.

Det prioriteres højt, at sangerne både får gode sangvaner og et stærkt fællesskab. Koret er både et selvstændigt arbejdende kor, men har samtidig et særligt tæt bånd til Juniorkoret, så de ældste og mest trænede sangere kan få mest muligt ud af deres evner - sammen.

Det seneste år har vi været med til flere festlige familiegudstjenester, gået Lucia, slået katten af tønden og optrådt på Plænen i Tivoli. (Koret er en fast del af det traditionsrige og store Luciaoptog i Tivoli).

Ungdomskoret øver torsdag 17.40-18.40

Sæson 2024/25 starter d. 22. august 2024.

Der er frugt og saft til rådighed inden korprøven.

Tilmelding til sæson 2024/25 i Ungdomskoret her!

Korleder

Du er velkommen til at kontakte kirkens korleder

Leder af Korskolen i Simon Peters Kirke
Bettina Cecilia Rasmussen